Klantenservice

leestijd 4 minuten·717 woorden

Vragen over BENU Apotheek of over medicijnen

Bent u op zoek naar algemene informatie over BENU Apotheek of over medicijnen, kijk dan op de pagina Veelgestelde vragen. Staat uw vraag hier niet bij? Voor vragen over medicijnen en zorg kunt u terecht bij uw eigen BENU Apotheek. Zoek uw BENU Apotheek via de apotheekzoeker.

Uw mening doorgeven aan BENU Apotheek 

U kunt op verschillende manieren uw mening aan ons doorgeven. 

  • Meld uw suggesties of opmerkingen bij de balie van uw BENU Apotheek 

    Onze apothekers en apothekersassistenten staan u graag te woord. Uw inbreng is waardevol en leerzaam voor ons. 
     
  • Doe mee met de Online Klantenmonitor

    Om de mening van onze klanten te peilen, gebruiken wij een Online Klantenmonitor. Een of twee keer per jaar vullen de deelnemers een enquête in over onze dienstverlening. Dat gebeurt per e-mail. Deelname aan de klanten-monitor is anoniem. Om deze anonimiteit te waarborgen, wordt het onderzoek uitgevoerd door Feeddex, een extern bureau. 
    Wilt u ook meewerken aan onze Online Klantenmonitor? Geef dan uw e-mailadres door aan uw BENU Apotheek.  

  • Mail uw suggestie of opmerking

    U kunt uw suggesties of opmerkingen ook per e-mail bij ons indienen. U kunt uw reactie richten aan uw eigen BENU Apotheek of aan het hoofdkantoor van BENU Apotheken B.V: info@benuapotheek.nl. U ontvangt altijd een reactie terug van ons. 

Uw klacht indienen bij BENU Apotheek 

Elke BENU Apotheek voert diverse controles uit om fouten en problemen te voorkomen. Toch kan het gebeuren dat u vindt dat wij tekort zijn geschoten. We hopen dat u dan contact met ons opneemt. Als wij niet weten dat u ontevreden bent, kunnen wij tenslotte ook niet proberen om uw klacht op te lossen.  

  • Het is prettig als u eerst probeert om uw probleem met de apotheker te bespreken. Dat kan ook als uw klacht over een medewerker van de apotheek gaat. Wij nemen uw klacht serieus en leggen elke klacht schriftelijk vast. 

  • Komt u er niet uit met de apotheker? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan onze onafhankelijke klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris is onpartijdig en zoekt samen met u naar een oplossing voor uw probleem. Alles wat u aan de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt contact opnemen met de klachtenfunctionaris via post of via e-mail. 

  • BENU Apotheken B.V.  
    Afdeling Kwaliteit 
    T.a.v. klachtenfunctionaris 
    Postbus 75  
    3600 AA Maarsen
    klachtenfunctionaris@benuapotheek.nl 

  • Levert de bemiddeling door de klachtenfunctionaris naar uw idee niet voldoende resultaat op? Dan kunt u besluiten om uw klacht in te dienen bij de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). De klachtenfunctionaris kan u daarbij helpen. Meer informatie over de afhandeling van uw klacht vindt u in onze klachtenregeling

Vragen over een rekening van BENU Apotheek 

Met vragen over uw medicijnrekening kunt u altijd bij uw apotheek terecht.   
Wordt Famed vermeld op uw medicijnrekening? Ga dan naar de website www.famed.nl/nota-ontvanger/contact en vul uw vraag in op het contactformulier in. U kunt ook bellen naar Famed. Het telefoonnummer is 0900 0885. 

Vragen over de zorgnota van uw zorgverzekeraar 

Heeft u vragen of klachten over de zorgnota die u van uw zorgverzekeraar heeft ontvangen? Of heeft u vragen of klachten over de kosten van medicijnen? Dan kan uw BENU Apotheek u niet helpen. In beide gevallen is uw zorgverzekeraar het aanspreekpunt. U vindt de contactgegevens van uw zorgverzekeraar op uw zorgnota, of op het polisblad van uw zorgverzekering. 

Vragen over zorg 

Loopt u tegen knelpunten aan bij zorg of hulp? Adviespunt Zorgbelang komt op voor iedereen die gebruikmaakt van zorg. Adviespunt Zorgbelang biedt informatie, advies en ondersteuning. Gratis en onafhankelijk. Kijk voor meer informatie op www.adviespuntzorgbelang.nl. U kunt ook bellen: 0900 243 70 70.