Gebruiksvoorwaarden

Gebruiksvoorwaarden Mijn BENU

Versie: mei 2021

BENU Apotheek heeft een persoonlijk en digitaal klantportaal gemaakt: Mijn BENU.
Wij leggen in deze gebruiksvoorwaarden uit wat u met Mijn BENU kan doen en welke gebruiksvoorwaarden wij hanteren. Voordat u Mijn BENU kunt gebruiken, vragen wij u om in te stemmen met deze gebruiksvoorwaarden. De gebruiksvoorwaarden (inclusief eventuele wijzigingen) gelden zolang u gebruik maakt van Mijn BENU. 

Algemene voorwaarden
U kunt gebruik maken van Mijn BENU omdat u een behandelingsovereenkomst heeft met uw BENU Apotheek. Uw BENU Apotheek maakt gebruik van de algemene voorwaarden van BENU Apotheken B.V. Bij het aangaan van de behandelingsovereenkomst met uw BENU Apotheek, heeft u hier al mee ingestemd. Deze voorwaarden blijven gelden, ook voor Mijn BENU. Door in te stemmen met deze gebruiksvoorwaarden, stemt u nogmaals in met de algemene voorwaarden die u via deze link kunt raadplegen en opslaan. 

Wie bedoelen wij met BENU Apotheek?
Met uw BENU Apotheek bedoelen we: 
Een apotheek die eigendom is van BENU Apotheken B.V. (KvK 30166253)
Een apotheek die zich presenteert onder de naam en uitstraling van BENU Apotheken en waarin BENU Nederland B.V. (KvK 30094693) een (indirect) belang heeft.
Een apotheek waarmee BENU Nederland B.V. (KvK 30094693) een franchiseovereenkomst heeft gesloten.

Samenwerking Mijn BENU
Mijn BENU is een digitaal product waarbij uw BENU Apotheek samenwerkt met onder andere BENU Nederland B.V. (KvK 30094693), BENU Direct B.V. (KvK 32075541) en Retail E-commerce B.V. (KvK 70302456). Zij zijn allemaal onderdeel van de Brocacef Groep (tenzij de apotheek een franchisenemer is), een groep van ondernemingen werkzaam op het gebied van de farmaceutische gezondheidszorg.

Ontwikkeling Mijn BENU
Wij blijven Mijn BENU verder ontwikkelen. De gebruiksvoorwaarden worden dan ook soms gewijzigd. Geringe wijzigingen in de gebruiksvoorwaarden mogen we zonder uw toestemming doorvoeren. Voor grotere wijzigingen in de gebruiksvoorwaarden zullen wij uw toestemming vragen. 

Wat kunt u met Mijn BENU? 
Mijn BENU is een persoonlijk en digitaal klantportaal. Met Mijn BENU heeft u altijd uw medicijnoverzicht bij de hand, handig als u op reis gaat of als u naar het ziekenhuis moet. Ook kunt u in Mijn BENU zien of er een herhaalvoorstel beschikbaar is en kunt u het herhaalvoorstel wijzigen. Daarnaast kunt u ook eenvoudig uw contactgegevens bijwerken en ons via een digitaal formulier vragen stellen. Wij blijven Mijn BENU verder ontwikkelen. Binnenkort kunt u daarom in het Mijn BENU Klantportaal gebruik maken van nog meer services. 

Hoe aanmelden voor Mijn BENU?
Wij willen uw persoonlijke gegevens goed beschermen. Wij hebben er daarom voor gekozen om gebruik te maken van Digid. Door het gebruik van DigiD zijn uw persoonlijke gegevens veilig en alleen voor u toegankelijk. Als u wilt inloggen bij Mijn BENU, heeft u een Digid account nodig. Als u deze nog niet heeft, kunt u gratis een account aanmaken op Digid.nl. Vervolgens maakt u met uw Digid account een account voor Mijn BENU aan. Hierna kunt u inloggen op Mijn BENU en hoeft u niet opnieuw in te loggen met uw DigiD. Mijn BENU kunt u opslaan in uw favorieten zodat u de volgende keer ook makkelijk kunt inloggen. 

Inloggegevens
Mijn BENU is alleen voor u bestemd. Een BENU medewerker vraagt u nooit om uw wachtwoord of pincode. Om te waarborgen dat alleen u uw gegevens kan inzien via Mijn BENU, adviseren wij u om uw inloggegevens strikt vertrouwelijk te behandelen en deze niet te delen met anderen. U bent zelf verantwoordelijk voor het beheer van uw inloggegevens.
Controleer uw persoonsgegevens en medicijnoverzicht
Wilt u bij de eerste keer inloggen uw persoonsgegevens en medicijnoverzicht controleren? 
BENU heeft alleen de medicijngegevens waarvoor u toestemming heeft gegeven. Het kan daarom zijn dat u van andere zorgverleners geen gegevens in Mijn BENU ziet. Is uw medicijnoverzicht onvolledig of onjuist? Neem dan contact op met uw BENU Apotheek. 

Extra sms-controle
Bij Mijn BENU heeft BENU met de sms-controle extra beveiliging ingebouwd. Anderen kunnen dan niet bij uw gegevens in Mijn BENU komen, ook al weten ze uw gebruikersnaam en wachtwoord. U bent namelijk de enige die de sms-code op uw telefoon ontvangt. Zo weet u zeker dat u de enige bent die uw gegevens in Mijn BENU kunt inzien.

Mijn BENU app
U kunt 24 uur per dag gratis gebruik maken van Mijn BENU, dat kan via elk apparaat dat toegang heeft tot internet. Om altijd Mijn BENU bij de hand te hebben, kunt u ook de Mijn BENU app installeren. Zo kunt u zelf eenvoudig uw zaken regelen, wanneer het u uitkomt. U kunt dan gemakkelijk inloggen met de pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning van uw apparaat.

Werking van MIJN BENU
Wij spannen ons in om Mijn BENU beschikbaar te laten zijn, maar wij kunnen geen ononderbroken beschikbaarheid garanderen. Daarbij doen we ook ons best om alle gegevens zo goed mogelijk weer te geven, maar wij kunnen dit niet garanderen. 
Wij onderhouden Mijn BENU actief. Als onderhoud naar verwachting leidt tot een beperking van de beschikbaarheid, zullen wij dit zoveel mogelijk in de nachtelijke uren (tussen 23:00 en 07:00 uur lokale tijd) uitvoeren. Onderhoud in verband met calamiteiten kan op ieder moment plaatsvinden en wordt niet vooraf aangekondigd. 

Privacy
Wij willen uw persoonlijke gegevens goed beschermen. De veiligheid van uw gegevens is voor ons van het grootste belang. Dat kunt u ook lezen in het privacy statement waarin staat uitgelegd welke persoonsgegevens via Mijn BENU worden verzameld, gebruikt en met welk doel. Het privacy statement wordt regelmatig herzien, dus kijk altijd op de website voor de laatste versie. 

Intellectuele eigendom
Alle content (tekst, beeld, illustratie, data, enzovoort) op de websites en uitingen van uw BENU Apotheek en Mijn BENU, maar ook de door uw BENU Apotheek geleverde producten zijn auteursrechtelijk beschermd of vallen onder een ander intellectueel eigendomsrecht van uw BENU Apotheek of van andere derden (zoals leveranciers). 
U stemt ermee in dat u deze intellectuele eigendomsrechten respecteert en niet kopieert, verspreidt of publiceert, tenzij u van uw BENU Apotheek hiervoor toestemming heeft gekregen. 

Toezicht
Uw BENU Apotheek staat onder toezicht van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ). IGJ houdt toezicht op de kwaliteit, veiligheid en toegankelijkheid van de gezondheidszorg en bewaakt de rechten van de patiënt. IGJ is bereikbaar via postbus 2680, 3500 GR Utrecht.
De Koninklijke Nederlandse Maatschappij ter bevordering der Pharmacie (KNMP) is de overkoepelende beroeps- en brancheorganisatie van apothekers. De KNMP is bereikbaar via Postbus 30460, 2500 GL Den Haag.


Heeft u vragen? 
Kijk dan bij veelgestelde vragen