Veelgestelde vragen Mijn BENU

Heeft u een vraag over Mijn BENU? Bijvoorbeeld hoe u een account kunt aanmaken of contactgegevens bijwerken? Klik dan op een categorie om antwoord op uw vraag te vinden.

Wilt u een Mijn BENU account aanmaken? Bekijk dan de instructievideo met uitleg:



  • Account aanmaken en inloggen
    • Mijn BENU is nog niet beschikbaar bij alle BENU Apotheken.
      Bent u ouder dan 16 jaar, woonachtig in Nederland en is Mijn BENU beschikbaar bij uw apotheek? 
      Dan ontvangt u een persoonlijke uitnodiging waarmee u een Mijn BENU account kunt aanmaken.
      Alleen met een persoonlijke uitnodiging kunt u een Mijn BENU account aanmaken.

       

      U kunt alleen een Mijn BENU account aanmaken wanneer u al klant bent bij BENU Apotheek. Bent u nog geen klant? Schrijf u dan in voor BENU Apotheek via deze link.

       

      1. Bent u al klant bij BENU Apotheek? Dan kunt u een Mijn BENU een account aanmaken met uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord.
      2. Na het aanmaken van een account dient u uw e-mailadres te bevestigen (Bevestigingslink ontvangt u in uw e-mail).
      3. Hierna kunt u inloggen bij Mijn BENU met uw gebruikersnaam en wachtwoord.

      Heeft u nog geen DigiD? Ga naar digid.nl.

    • Mijn BENU is nog niet beschikbaar bij alle BENU Apotheken.
      Bent u ouder dan 16 jaar, woonachtig in Nederland en is Mijn BENU beschikbaar bij uw apotheek? 
      Dan ontvangt u een persoonlijke uitnodiging waarmee u een Mijn BENU account kunt aanmaken.
      Alleen met een persoonlijke uitnodiging kunt u een Mijn BENU account aanmaken.

       

      Het is helaas niet mogelijk om met één account aan te maken voor uzelf en uw gezinsleden.

      Elk Mijn BENU account betreft een persoonlijk account.

      Om een Mijn BENU account aan te maken heeft ieder gezinslid een DigiD-account is nodig. Dit is nodig omdat u met uw DigiD op een veilige manier kan bewijzen wie u bent, zonder dat wij u hoeven te vragen om een identiteitsbewijs. 

      Op de website van DigiD kunt u een DigiD-account aanvragen. Ga hiervoor naar digid.nl

      Daarnaast maken we gebruik van een veilige manier van inloggen (tweefactorauthenticatie), waardoor het nodig is om een persoonlijk e-mailadres en mobiel nummer te gebruiken.

    • Mijn BENU is nog niet beschikbaar bij alle BENU Apotheken.
      Bent u ouder dan 16 jaar, woonachtig in Nederland en is Mijn BENU beschikbaar bij uw apotheek? 
      Dan ontvangt u een persoonlijke uitnodiging waarmee u een Mijn BENU account kunt aanmaken.
      Alleen met een persoonlijke uitnodiging kunt u een Mijn BENU account aanmaken.

       

      Het is helaas niet mogelijk om met hetzelfde e-mailadres te gebruiken voor meerdere gezinsleden bij het aanmaken van een Mijn BENU-account.

      Elk Mijn BENU account betreft een persoonlijk account.

       

      Om een Mijn BENU-account aan te maken, heeft ieder gezinslid(ouder dan 16 jaar) de volgende gegevens nodig:

      - Een persoonlijk e-mailadres.

      - Een persoonlijk mobiel nummer.

      - Een persoonlijk DigiD-account.

       

      Om een Mijn BENU account aan te maken heeft ieder gezinslid een DigiD-account is nodig. Dit is nodig omdat u met uw DigiD op een veilige manier kan bewijzen wie u bent, zonder dat wij u hoeven te vragen om een identiteitsbewijs. 

      Op de website van DigiD kunt u een DigiD-account aanvragen. Ga hiervoor naar digid.nl

      Daarnaast maken we gebruik van een veilige manier van inloggen (tweefactorauthenticatie), waardoor het nodig is om een persoonlijk e-mailadres en mobiel nummer te gebruiken.

    • Ga naar Mijn BENU.

      1. Meldt uzelf aan met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
      2. U ontvangt een sms-code op uw telefoon.
      3. Voer de sms-code in op uw scherm -> Klik op Bevestigen.

      U bent nu ingelogd bij Mijn BENU.

    • Als BENU zijn we wettelijk verplicht een extra beveiliging toe te voegen aan de beschermde Mijn BENU omgeving. Daarnaast vinden ook wij het belangrijk dat uw gegevens goed beveiligd zijn.

      In Mijn BENU kunt u uw persoonsgegevens en medicijngegevens inzien. Informatie over medicijngegevens zijn alleen voor u en uw zorgverlener bedoeld. We willen voorkomen dat uw gegevens in verkeerde handen vallen.

      Bij Mijn BENU heeft BENU met de sms-controle extra beveiliging ingebouwd. Anderen kunnen dan niet bij uw gegevens in Mijn BENU komen, ook al weten ze uw gebruikersnaam en wachtwoord. U bent namelijk de enige die de sms-code op uw telefoon ontvangt. Zo weet u zeker dat u de enige bent die uw gegevens in Mijn BENU kunt inzien.

    • Klik hier om een nieuw wachtwoord aan te maken.

      1. Vul uw e-mailadres in -> Klik op versturen.
      2. U ontvangt op het e-mailadres wat gekoppeld is aan uw account een link. Hiermee kunt u een nieuw wachtwoord aanmaken.
      3. Klik op de link in uw e-mail.
      4. Voer twee keer uw nieuwe wachtwoord in -> Klik op Wijzig wachtwoord.
      U kunt nu inloggen bij Mijn BENU met uw nieuwe wachtwoord.

    • Klik hier om een sms met uw gebruikersnaam te ontvangen.

      1. Vul uw Mobiele nummer in -> Klik op Versturen.
      2. U ontvangt op het mobiele nummer wat gekoppeld is aan uw account een sms met uw gebruikersnaam.
      3. Gebruik uw gebruikersnaam om in te loggen bij Mijn BENU.
    • Neem contact op met BENU klantenservice via het contactformulier.

    • Mijn BENU is een beveiligde webomgeving, die u via uw webbrowser kunt benaderen.

      Hierdoor kan u met elk apparaat Mijn BENU benaderen.

      Het maakt dan niet uit of u gebruik maakt van een mobiele telefoon, tablet, laptop of ander apparaat.

    • Wanneer u een Mijn BENU account wilt aanmaken, dan wordt u gevraagd in te loggen via DigiD.

      U kunt gebruik maken van de volgende opties:

      1. Met de DigiD app

      2. Met sms-controle

      3. Met mijn identiteitskaart

       

      Met uw DigiD kunt u op een veilige manier bewijzen wie u bent, zonder dat wij u hoeven te vragen om een identiteitsbewijs. Ga naar digid.nl voor meer informatie.

  • Mijn gegevens
    • Klopt uw mobiel nummer of e-mailadres niet (meer)? Dan kunt u deze zelf aanpassen.

      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. Ga naar Mijn gegevens -> Wijzig contactgegevens. U ziet nu uw persoonlijke BENU dashboard.
      3. Uw mobiele nummer aanpassen: Klik bij mobiel nummer op 'Wijzigen' --> voer het juiste mobiele nummer in -> Klik op Opslaan.
      4. Uw e-mailadres aanpassen: Klik bij e-mailadres op 'Wijzigen' --> voer het juiste e-mailadres in -> Klik op Opslaan.

      Kloppen andere gegevens niet? Dan kunt u uw gegevens laten bijwerken via dit formulier .

    • Klopt uw mobiel nummer of e-mailadres niet (meer)? Dan kunt u deze zelf aanpassen.

      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. Ga naar Mijn gegevens -> Wijzig contactgegevens.
      3. U ziet nu uw persoonlijke BENU dashboard.
      4. Klik bij Mobiel nummer -> 'Wijzigen' Voer uw nieuwe Mobiele nummer -> Klik op Opslaan.
        Klik bij e-mailadres -> 'Wijzigen'. Voer uw nieuwe e-mailadres in -> Klik op Opslaan.
    • Wanneer uw adresgegevens niet (meer) kloppen, kunt u dit aan BENU doorgeven.

      Geef uw wijziging aan ons door.

    • Gaat u verhuizen? Maak dan gebruik van onze verhuisservice.

    • Neem contact op met BENU om de gegevens van uw huisarts aan te laten passen.

      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. U kunt BENU een bericht sturen via Hulp -> Neem contact op met BENU.
    • U kunt uw afleverwijze aanpassen via Mijn BENU.

      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. Ga naar Mijn gegevens -> Wijzig leverwijze.
      3. Selecteer de gewenste standaard leverwijze -> Afhalen aan de balie of afhalen bij de Afhaalautomaat (dit kan alleen als de BENU Apotheek in uw buurt een afhaalautomaat heeft).
        Als uw standaard leverwijze 'Bezorgen' is, dan kunt u uw afleveradres aanpassen.
      4. Klik op opslaan. Uw standaard leverwijze is nu aangepast.

      U kunt uw standaard leverwijze niet zelf omzetten naar 'Bezorgen'. Wilt u hier gebruik van maken, neem dan contact op met uw BENU Apotheek.

      Let op: Uw BENU Apotheek moet iedere aanpassing eerst verwerken. Pas wanneer de aanpassing verwerkt is, zullen nieuwe bestellingen volgens de nieuwe standaard leverwijze worden geleverd. De meeste aanpassingen worden binnen 2 werkdagen verwerkt.

    • Wilt u uw medicijnen afhalen via de Afhaalautomaat? U kunt dit aanvragen via Mijn BENU.

      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. Ga naar Mijn gegevens -> Wijzig leverwijze, selecteer 'Afhaalautomaat' en klik op opslaan.

      Let op: Uw BENU Apotheek moet de aanpassing eerst verwerken. Pas wanneer de aanpassing verwerkt is, zullen nieuwe bestellingen via de afhaalautomaat worden geleverd. De meeste aanpassingen worden binnen 2 werkdagen verwerkt.

    • Wilt u uw medicijnen voortaan ophalen bij de balie in uw apotheek? Vraag dit dan aan via Mijn BENU.

      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. Ga naar Mijn gegevens -> Wijzig leverwijze, selecteer 'Afhalen aan de balie' en klik op opslaan.

      Let op: Uw BENU Apotheek moet iedere aanpassing eerst verwerken. Pas wanneer de aanpassing verwerkt is, kunt u uw medicijnen afhalen bij de balie in uw apotheek. De meeste aanpassingen worden binnen 2 werkdagen verwerkt.

  • Mijn Dossier
    • BENU heeft alleen de medicijngegevens waarvoor u toestemming heeft gegeven. Het kan daarom zijn dat u van andere zorgverleners geen gegevens ziet. Is uw medicijnoverzicht onvolledig? Neem dan contact op met uw BENU Apotheek via Mijn BENU.

      Zo neemt u contact op met BENU:

      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. Ga naar Mijn dossier > Neem contact op met uw BENU Apotheek (Onderaan de pagina).
      3. U kunt nu uw vraag uitschrijven -> Klik op klaar en opslaan om het bericht te versturen.

      Uw BENU Apotheek neemt zo spoedig mogelijk contact met u op.

    • U kunt uw allergie of intolerantie doorgeven aan uw BENU Apotheek via Mijn BENU.

      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. Ga naar Mijn dossier > Neem contact op met uw BENU Apotheek (Onderaan de pagina).
      3. U kunt in het invulveld schrijven welke allergie/intolerantie u door wilt geven -> Klik op klaar en opslaan om het bericht te versturen.

      Uw BENU Apotheek neemt zo spoedig mogelijk contact met u op.

    • Als u een vraag heeft over uw dossier, kunt u contact opnemen op met uw BENU Apotheek via Mijn BENU.

      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. Ga naar Mijn dossier > Neem contact op met uw BENU Apotheek (Onderaan de pagina).
      3. U kunt nu uw bericht uitschrijven -> Klik op klaar en opslaan om het bericht te versturen.

      Uw BENU Apotheek neemt zo spoedig mogelijk contact met u op.

    • U kunt Mijn dossier van Mijn BENU gebruiken als een overzicht van uw medicijnen.
      Ook uw BENU Apotheek een Actueel medicatie overzicht (AMO) voor u opstellen, wanneer uw zorgverlener hierom vraagt.

      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. Ga naar Mijn dossier -> Neem contact op met uw BENU Apotheek (Onderin de pagina).
      3. U kunt nu uw (AMO) vraag stellen in het invulveld -> Klik op Klaar en opslaan om het bericht te versturen.

      Uw BENU Apotheek neemt zo spoedig mogelijk contact met u op.

  • Herhalen
    • U hoeft niks te doen. Als u geen wijzigingen doorgeeft, zal het herhaalvoorstel automatisch worden omgezet naar een bestelling.

      Wilt u wel iets aanpassen? U kunt uw herhaalvoorstel wijzigen tot de 'Te wijzigen tot datum'.

      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. Ga naar Herhalen -> Klik op 'Wijzig levering'.
      3. Klik op Wijzig aantal -> U kunt nu het aantal verpakkingen in het voorstel wijzigen (meer of minder).
      4. Geef aan waarom u het aantal verpakkingen wilt wijzigen (reden).
      5. Klik op Wijzigen insturen -> Controleer en bevestig uw wijzigingen -> Bevestig wijzigingen.
      6. Uw wijzigingen zijn nu verstuurd naar uw BENU Apotheek.
      7. Uw BENU Apotheek zal de wijzigingen verwerken. Wanneer nodig neemt de BENU Apotheek nog contact met u op.

      Wanneer de 'Te wijzigen tot datum' al is geweest, dan is het herhaalvoorstel nog 4 dagen zichtbaar (maar niet meer aan te passen).

      Hierna zal het herhaalvoorstel worden omgezet naar een bestelling.

      U ontvangt van uw BENU Apotheek een bericht (e-mail of een sms) wanneer de bestelling voor u klaar ligt om af te halen of wanneer de bezorger uw bestelling komt bezorgen.

    • Het herhaalvoorstel is te wijzigen tot de 'Te wijzigen tot datum'.

      1. Ga naar Inloggen en voer uw gegevens in. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App
      2. Ga naar Herhalen -> Klik op 'Wijzig levering'.
      3. Klik op Wijzig aantal -> U kunt nu het aantal verpakkingen in het voorstel wijzigen (meer of minder).
      4. Geef aan waarom u het aantal verpakkingen wilt wijzigen (reden).
      5. Klik op Wijzigen insturen -> Controleer en bevestig uw wijzigingen -> Bevestig wijzigingen.
      6. Uw wijzigingen zijn nu verstuurd naar uw BENU Apotheek.
      7. Uw BENU Apotheek zal de wijzigingen verwerken. Wanneer nodig neemt de BENU Apotheek nog contact met u op.

      Wanneer de 'Te wijzigen tot datum' al is geweest, dan is het herhaalvoorstel nog 4 dagen zichtbaar (maar niet te meer aan te passen).

      Neem contact op met uw BENU Apotheek als u de wijziging niet meer kunt doorvoeren op het herhaalvoorstel.

      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of de Mijn BENU App.
      2. U kunt BENU een bericht sturen via Hulp -> Neem contact op met BENU. Via dit contactformulier kunt u extra herhaalmedicijnen aanvragen.
    • Als u voor het actieve herhaalvoorstel wilt afwijken van Uw standaard leverwijze neem dan contact op met uw BENU Apotheek.

      1. Log daarvoor in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. U kunt BENU een bericht sturen via Hulp -> Neem contact op met BENU.

      Voor nieuwe herhaalvoorstellen kunt zelf Uw standaard leverwijze wijzigen:

      1. Ga naar Mijn gegevens -> Wijzig leverwijze.
      2. Selecteer uw gewenste standaard leverwijze -> Afhalen aan de balie of afhalen bij de Afhaalautomaat (dit kan alleen als de BENU Apotheek in uw buurt een afhaalautomaat heeft).
      3. Als Uw standaard leverwijze staat op 'Bezorgen', dan kunt u uw afleveradres aanpassen.
      4. Klik op opslaan. Uw standaard leverwijze is gewijzigd.

      U kunt Uw standaard leverwijze niet aanpassen naar 'Bezorgen' als u hier nu nog niet gebruik van maakt. Wilt u hier gebruik van maken, neem dan contact op met uw BENU Apotheek.

      Let op: Uw BENU Apotheek moet iedere aanpassing eerst verwerken. Pas wanneer de aanpassing verwerkt is, gaat de nieuwe standaard leverwijze van start. De meeste aanpassingen worden binnen 2 werkdagen verwerkt.

    • Wanneer de 'Te wijzigen tot datum' al is geweest, dan is het herhaalvoorstel nog 4 dagen zichtbaar in Mijn BENU, maar deze kunt u dan niet meer aanpassen.

      Hierna zal het herhaalvoorstel worden omgezet in een bestelling en zal het herhaalvoorstel niet meer zichtbaar zijn onder Herhalen.

      U ontvangt van Uw BENU Apotheek een bericht (e-mail of een sms) wanneer de bestelling voor u klaar ligt om af te halen of wanneer de bezorger uw bestelling komt bezorgen.

    • Gebruikt u een langere tijd dezelfde medicijnen en u laat u de medicijnen automatisch herhalen bij uw BENU Apotheek? Dan kan uw BENU Apotheek voor u een herhaalvoorstel samenstellen. Hier ziet u de door u gebruikte medijnen voor een periode. De medicijnen in het herhaalvoorstel zijn eerder door uw arts voorgeschreven.

  • Mijn Bestellingen
    • U ontvangt van Uw BENU Apotheek een bericht (e-mail of een sms) wanneer u uw bestelling kunt komen ophalen.

    • Soms krijgt u een ander merk medicijn mee terwijl u al jaren een medicijn gebruikt van een specifiek merk. Er is dan sprake van een medicijnwissel. Lees hier waardoor dat komt.

  • Mijn instellingen
      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. Ga naar Mijn instellingen -> Wachtwoord wijzigen.
      3. U ziet nu uw persoonlijke BENU dashboard. Klik op 'Wachtwoord wijzigen'.
      4. Voer uw huidige wachtwoord in.
      5. Voer twee keer uw nieuwe wachtwoord in -> Klik op Wijzig wachtwoord.
    • Bij Mijn BENU gebruikt u uw e-mailadres als gebruikersnaam om in te loggen.

      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. Ga naar Mijn instellingen -> E-mailadres wijzigen.
      3. U ziet nu uw persoonlijke BENU dashboard. Klik op 'e-mailadres wijzigen'.
      4. Voer uw nieuwe e-mailadres in -> Klik op Wijzigen.
      5. Uw gebruikersnaam is nu aangepast.
      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. Ga naar Mijn instellingen -> Mobiel nummer wijzigen.
      3. U ziet nu uw persoonlijke BENU dashboard. Klik op 'Mobiel nummer wijzigen'.
      4. Voer uw nieuwe Mobiele nummer in -> Klik op Opslaan.

      Uw mobiele nummer is nu aangepast.

  • Privacy en beveiliging
    • Met uw DigiD kunt u op een veilige manier bewijzen wie u bent, zonder dat wij u hoeven te vragen om een identiteitsbewijs. Ga naar digid.nl voor meer informatie.

    • Op de website van Digi-D kunt u een DigiD-account aanvragen. Ga hiervoor naar digid.nl


Staat het antwoord er niet bij?

Mail uw vraag dan via het contactformulier. U krijgt binnen 2 werkdagen een reactie.

Klachten en suggesties

Heeft u een klacht of suggestie die u niet bij uw eigen BENU Apotheek kwijt kunt? Bekijk de mogelijkheden.