Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag over Mijn BENU? Bijvoorbeeld hoe u een account kunt aanmaken of contactgegevens bijwerken? Klik dan op een categorie om antwoord op uw vraag te vinden.

  • Account aanmaken en inloggen
      1. Open de Mijn BENU App op uw telefoon/tablet.
      2. U ziet een overzicht van de belangrijkste functies van Mijn BENU. Klik op 'Aan de slag'.
      3. Meldt uzelf aan met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
      4. U ontvangt een sms-code op uw telefoon.
      5. Voer de sms-code in op uw scherm -> Klik op Bevestigen.
      6. U kunt nu uw toestel te registreren.
      7. U kiest een eigen pincode om veilig en snel te kunnen inloggen op uw toestel.
      8. Herhaal uw pincode om te bevestigen.
      9. U krijgt de vraag of u inloggen met vingerafdruk of Face ID wilt activeren.
      10. Als u klikt op 'Vingeradruk activeren' of 'Face ID activeren' wordt inloggen via vingerafdruk of Face ID geactiveerd.

      U bent nu ingelogd bij Mijn BENU en kunt voortaan op de Mijn BENU App inloggen met uw pincode, vingerafdruk of Face ID.

    • Klik hier om de Mijn BENU App voor iOS te downloaden

      Klik hier om de Mijn BENU App voor Android te downloaden

    • U kunt alleen een Mijn BENU account aanmaken wanneer u al klant bent bij BENU Apotheek. Bent u nog geen klant? Schrijf u dan in voor BENU Apotheek via deze link. Bent u al klant bij BENU Apotheek? Dan kunt u een Mijn BENU een account aanmaken met uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord. Heeft u nog geen DigiD? Ga naar digid.nl.

      1. Open de Mijn BENU App op uw telefoon/tablet.
      2. U kunt nu inloggen met uw vijfcijferige pincode.

      Heeft u inloggen met vingerafdruk of Face ID geactiveerd? Dan kunt u hiermee inloggen.

      1. Open de Mijn BENU App op uw telefoon/tablet.
      2. Voer uw 'Pincode' in.
      3. Klik op 'OK'.

      U kunt nu een nieuwe pincode aanmaken voor uw apparaat.

      1. Bent u ingelogd in Mijn BENU? Dan ziet u rechtsboven ‘Uitloggen’ staan.
        Ziet u dit niet dan kunt u 'Uitloggen' vinden onder 'Meer' rechtsboven in uw scherm -> ‘Uitloggen’.
      2. Als u klikt op 'Uitloggen' dan logt u uit.
    • Ga naar Mijn BENU.

      1. Meldt uzelf aan met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
      2. U ontvangt een sms-code op uw telefoon.
      3. Voer de sms-code in op uw scherm -> Klik op Bevestigen.

      U bent nu ingelogd bij Mijn BENU.

    • Wilt u klant worden bij BENU Apotheek? Dan kunt u zich eenvoudig inschrijven via deze link:

      Inschrijven bij BENU Apotheek

    • Als BENU zijn we wettelijk verplicht een extra beveiliging toe te voegen aan de beschermde Mijn BENU omgeving. Daarnaast vinden ook wij het belangrijk dat uw gegevens goed beveiligd zijn.

      In Mijn BENU kunt u uw persoonsgegevens en medicijngegevens inzien. Informatie over medicijngegevens zijn alleen voor u en uw zorgverlener bedoeld. We willen voorkomen dat uw gegevens in verkeerde handen vallen.

      Bij Mijn BENU heeft BENU met de sms-controle extra beveiliging ingebouwd. Anderen kunnen dan niet bij uw gegevens in Mijn BENU komen, ook al weten ze uw gebruikersnaam en wachtwoord. U bent namelijk de enige die de sms-code op uw telefoon ontvangt. Zo weet u zeker dat u de enige bent die uw gegevens in Mijn BENU kunt inzien.

      1. Open de Mijn BENU App op uw telefoon/tablet.
      2. Klik op 'Pincode vergeten?'
      3. Klik op 'OK'.

      U kunt nu een nieuwe pincode aanmaken voor uw apparaat.

    • Klik hier om een sms met uw gebruikersnaam te ontvangen.

      1. Vul uw Mobiele nummer in -> Klik op Versturen.
      2. U ontvangt op het mobiele nummer wat gekoppeld is aan uw account een sms met uw gebruikersnaam.
      3. Gebruik uw gebruikersnaam om in te loggen bij Mijn BENU.
    • Neem contact op met BENU klantenservice via het contactformulier.

  • Herhalen
    • Het herhaalvoorstel is te wijzigen tot de 'Te wijzigen tot datum'.

      1. Ga naar Inloggen en voer uw gegevens in. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App
      2. Ga naar Herhalen -> Klik op 'Wijzig levering'.
      3. Klik op Wijzig aantal -> U kunt nu het aantal verpakkingen in het voorstel wijzigen (meer of minder).
      4. Geef aan waarom u het aantal verpakkingen wilt wijzigen (reden).
      5. Klik op Wijzigen insturen -> Controleer en bevestig uw wijzigingen -> Bevestig wijzigingen.
      6. Uw wijzigingen zijn nu verstuurd naar uw BENU Apotheek.
      7. Uw BENU Apotheek zal de wijzigingen verwerken. Wanneer nodig neemt de BENU Apotheek nog contact met u op.

      Wanneer de 'Te wijzigen tot datum' al is geweest, dan is het herhaalvoorstel nog 4 dagen zichtbaar (maar niet te meer aan te passen).

      Neem contact op met uw BENU Apotheek als u de wijziging niet meer kunt doorvoeren op het herhaalvoorstel.

    • Als u voor het actieve herhaalvoorstel wilt afwijken van Uw standaard leverwijze neem dan contact op met uw BENU Apotheek.

      1. Log daarvoor in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. U kunt BENU een bericht sturen via Hulp -> Neem contact op met BENU.

      Voor nieuwe herhaalvoorstellen kunt zelf Uw standaard leverwijze wijzigen:

      1. Ga naar Mijn gegevens -> Wijzig leverwijze.
      2. Selecteer uw gewenste standaard leverwijze -> Afhalen aan de balie of afhalen bij de Afhaalautomaat (dit kan alleen als de BENU Apotheek in uw buurt een afhaalautomaat heeft).
      3. Als Uw standaard leverwijze staat op 'Bezorgen', dan kunt u uw afleveradres aanpassen.
      4. Klik op opslaan. Uw standaard leverwijze is gewijzigd.

      U kunt Uw standaard leverwijze niet aanpassen naar 'Bezorgen' als u hier nu nog niet gebruik van maakt. Wilt u hier gebruik van maken, neem dan contact op met uw BENU Apotheek.

      Let op: Uw BENU Apotheek moet iedere aanpassing eerst verwerken. Pas wanneer de aanpassing verwerkt is, gaat de nieuwe standaard leverwijze van start. De meeste aanpassingen worden binnen 2 werkdagen verwerkt.

    • Gebruikt u een langere tijd dezelfde medicijnen en u laat u de medicijnen automatisch herhalen bij uw BENU Apotheek? Dan kan uw BENU Apotheek voor u een herhaalvoorstel samenstellen. Hier ziet u de door u gebruikte medijnen voor een periode. De medicijnen in het herhaalvoorstel zijn eerder door uw arts voorgeschreven.

      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of de Mijn BENU App.
      2. U kunt BENU een bericht sturen via Hulp -> Neem contact op met BENU. Via dit contactformulier kunt u extra herhaalmedicijnen aanvragen.
    • U hoeft niks te doen. Als u geen wijzigingen doorgeeft, zal het herhaalvoorstel automatisch worden omgezet naar een bestelling.

      Wilt u wel iets aanpassen? U kunt uw herhaalvoorstel wijzigen tot de 'Te wijzigen tot datum'.

      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. Ga naar Herhalen -> Klik op 'Wijzig levering'.
      3. Klik op Wijzig aantal -> U kunt nu het aantal verpakkingen in het voorstel wijzigen (meer of minder).
      4. Geef aan waarom u het aantal verpakkingen wilt wijzigen (reden).
      5. Klik op Wijzigen insturen -> Controleer en bevestig uw wijzigingen -> Bevestig wijzigingen.
      6. Uw wijzigingen zijn nu verstuurd naar uw BENU Apotheek.
      7. Uw BENU Apotheek zal de wijzigingen verwerken. Wanneer nodig neemt de BENU Apotheek nog contact met u op.

      Wanneer de 'Te wijzigen tot datum' al is geweest, dan is het herhaalvoorstel nog 4 dagen zichtbaar (maar niet meer aan te passen).

      Hierna zal het herhaalvoorstel worden omgezet naar een bestelling.

      U ontvangt van uw BENU Apotheek een bericht (e-mail of een sms) wanneer de bestelling voor u klaar ligt om af te halen of wanneer de bezorger uw bestelling komt bezorgen.

    • Wanneer de 'Te wijzigen tot datum' al is geweest, dan is het herhaalvoorstel nog 4 dagen zichtbaar in Mijn BENU, maar deze kunt u dan niet meer aanpassen.

      Hierna zal het herhaalvoorstel worden omgezet in een bestelling en zal het herhaalvoorstel niet meer zichtbaar zijn onder Herhalen.

      U ontvangt van Uw BENU Apotheek een bericht (e-mail of een sms) wanneer de bestelling voor u klaar ligt om af te halen of wanneer de bezorger uw bestelling komt bezorgen.

  • Mijn Bestellingen
    • Soms krijgt u een ander merk medicijn mee terwijl u al jaren een medicijn gebruikt van een specifiek merk. Er is dan sprake van een medicijnwissel. Lees hier waardoor dat komt.

    • U ontvangt van Uw BENU Apotheek een bericht (e-mail of een sms) wanneer u uw bestelling kunt komen ophalen.

  • Mijn Dossier
    • U kunt Mijn dossier van Mijn BENU gebruiken als een overzicht van uw medicijnen.
      Ook uw BENU Apotheek een Actueel medicatie overzicht (AMO) voor u opstellen, wanneer uw zorgverlener hierom vraagt.

      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. Ga naar Mijn dossier -> Neem contact op met uw BENU Apotheek (Onderin de pagina).
      3. U kunt nu uw (AMO) vraag stellen in het invulveld -> Klik op Klaar en opslaan om het bericht te versturen.

      Uw BENU Apotheek neemt zo spoedig mogelijk contact met u op.

    • U kunt uw allergie of intolerantie doorgeven aan uw BENU Apotheek via Mijn BENU.

      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. Ga naar Mijn dossier > Neem contact op met uw BENU Apotheek (Onderaan de pagina).
      3. U kunt in het invulveld schrijven welke allergie/intolerantie u door wilt geven -> Klik op klaar en opslaan om het bericht te versturen.

      Uw BENU Apotheek neemt zo spoedig mogelijk contact met u op.

    • Als u een vraag heeft over uw dossier, kunt u contact opnemen op met uw BENU Apotheek via Mijn BENU.

      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. Ga naar Mijn dossier > Neem contact op met uw BENU Apotheek (Onderaan de pagina).
      3. U kunt nu uw bericht uitschrijven -> Klik op klaar en opslaan om het bericht te versturen.

      Uw BENU Apotheek neemt zo spoedig mogelijk contact met u op.

    • BENU heeft alleen de medicijngegevens waarvoor u toestemming heeft gegeven. Het kan daarom zijn dat u van andere zorgverleners geen gegevens ziet. Is uw medicijnoverzicht onvolledig? Neem dan contact op met uw BENU Apotheek via Mijn BENU.

      Zo neemt u contact op met BENU:

      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. Ga naar Mijn dossier > Neem contact op met uw BENU Apotheek (Onderaan de pagina).
      3. U kunt nu uw vraag uitschrijven -> Klik op klaar en opslaan om het bericht te versturen.

      Uw BENU Apotheek neemt zo spoedig mogelijk contact met u op.

  • Mijn gegevens
    • Wilt u uw medicijnen voortaan ophalen bij de balie in uw apotheek? Vraag dit dan aan via Mijn BENU.

      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. Ga naar Mijn gegevens -> Wijzig leverwijze, selecteer 'Afhalen aan de balie' en klik op opslaan.

      Let op: Uw BENU Apotheek moet iedere aanpassing eerst verwerken. Pas wanneer de aanpassing verwerkt is, kunt u uw medicijnen afhalen bij de balie in uw apotheek. De meeste aanpassingen worden binnen 2 werkdagen verwerkt.

    • Wilt u uw medicijnen afhalen via de Afhaalautomaat? U kunt dit aanvragen via Mijn BENU.

      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. Ga naar Mijn gegevens -> Wijzig leverwijze, selecteer 'Afhaalautomaat' en klik op opslaan.

      Let op: Uw BENU Apotheek moet de aanpassing eerst verwerken. Pas wanneer de aanpassing verwerkt is, zullen nieuwe bestellingen via de afhaalautomaat worden geleverd. De meeste aanpassingen worden binnen 2 werkdagen verwerkt.

    • Gaat u verhuizen? Maak dan gebruik van onze verhuisservice.

    • Wanneer uw adresgegevens niet (meer) kloppen, kunt u dit aan BENU doorgeven.

      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. U kunt BENU een bericht sturen voor een adreswijziging via Hulp -> Neem contact op met BENU.
    • U kunt uw afleverwijze aanpassen via Mijn BENU.

      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. Ga naar Mijn gegevens -> Wijzig leverwijze.
      3. Selecteer de gewenste standaard leverwijze -> Afhalen aan de balie of afhalen bij de Afhaalautomaat (dit kan alleen als de BENU Apotheek in uw buurt een afhaalautomaat heeft).
        Als uw standaard leverwijze 'Bezorgen' is, dan kunt u uw afleveradres aanpassen.
      4. Klik op opslaan. Uw standaard leverwijze is nu aangepast.

      U kunt uw standaard leverwijze niet zelf omzetten naar 'Bezorgen'. Wilt u hier gebruik van maken, neem dan contact op met uw BENU Apotheek.

      Let op: Uw BENU Apotheek moet iedere aanpassing eerst verwerken. Pas wanneer de aanpassing verwerkt is, zullen nieuwe bestellingen volgens de nieuwe standaard leverwijze worden geleverd. De meeste aanpassingen worden binnen 2 werkdagen verwerkt.

      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. Ga naar Mijn gegevens -> Wijzig contactgegevens.
      3. U ziet nu uw persoonlijke BENU dashboard.
      4. Klik bij Mobiel nummer -> 'Wijzigen' Voer uw nieuwe Mobiele nummer -> Klik op Opslaan.
        Klik bij e-mailadres -> 'Wijzigen'. Voer uw nieuwe e-mailadres in -> Klik op Opslaan.
    • Neem contact op met BENU om de gegevens van uw huisarts aan te laten passen.

      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. U kunt BENU een bericht sturen via Hulp -> Neem contact op met BENU.
    • Klopt uw mobiel nummer of e-mailadres niet (meer)? Dan kunt u deze zelf aanpassen.

      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. Ga naar Mijn gegevens -> Wijzig contactgegevens. U ziet nu uw persoonlijke BENU dashboard.
      3. Uw mobiele nummer aanpassen: Klik bij mobiel nummer op 'Wijzigen' --> voer het juiste mobiele nummer in -> Klik op Opslaan.
      4. Uw e-mailadres aanpassen: Klik bij e-mailadres op 'Wijzigen' --> voer het juiste e-mailadres in -> Klik op Opslaan.

      Kloppen andere gegevens niet? Neem dan contact op met BENU via Hulp -> Neem contact op met BENU.

  • Mijn instellingen
    • Bij Mijn BENU gebruikt u uw e-mailadres als gebruikersnaam om in te loggen.

      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. Ga naar Mijn instellingen -> E-mailadres wijzigen.
      3. U ziet nu uw persoonlijke BENU dashboard. Klik op 'e-mailadres wijzigen'.
      4. Voer uw nieuwe e-mailadres in -> Klik op Wijzigen.
      5. Uw gebruikersnaam is nu aangepast.
      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. Ga naar Mijn instellingen -> Mobiel nummer wijzigen.
      3. U ziet nu uw persoonlijke BENU dashboard. Klik op 'Mobiel nummer wijzigen'.
      4. Voer uw nieuwe Mobiele nummer in -> Klik op Opslaan.

      Uw mobiele nummer is nu aangepast.

      1. Log in bij Mijn BENU. Dit kan via uw webbrowser of via de Mijn BENU App.
      2. Ga naar Mijn instellingen -> Wachtwoord wijzigen.
      3. U ziet nu uw persoonlijke BENU dashboard. Klik op 'Wachtwoord wijzigen'.
      4. Voer uw huidige wachtwoord in.
      5. Voer twee keer uw nieuwe wachtwoord in -> Klik op Wijzig wachtwoord.
    • Via uw webbrowser (oude) apparaten ontkoppelen

      1. Log in bij Mijn BENU via uw webbrowser.
      2. Ga naar Mijn instellingen -> Apparaat ontkoppelen.
      3. U ziet nu uw persoonlijke BENU dashboard. Klik bij het apparaat wat u wilt ontkoppelen op 'apparaat ontkoppelen'.

      Het gekozen apparaat is vanaf nu ontkoppeld.

      Via de Mijn BENU App

      1. Log in op de Mijn BENU App op het apparaat wat u wilt ontkoppelen.
      2. Ga naar Mijn instellingen -> Apparaat ontkoppelen.
      3. U krijgt een vraag 'Weet u zeker dat u uw apparaat wilt ontkoppelen?' -> Hier klikt u op Ontkoppel.

      Het apparaat waarop u de app gebruikte is nu ontkoppeld.

    • Bij een iOS (Apple) toestel stelt u eerst uw Face ID in op uw iPhone of iPad. Ga naar Instellingen -> Face ID en toegangscode -> Voeg een Face ID toe. Doorloop de stappen om Face ID in te stellen op uw apparaat.

      1. Log nu in op de Mijn BENU App.
      2. Stel hierna Inloggen met Face ID in op de Mijn BENU App. Ga naar Meer (icoon rechtsboven) -> Mijn instellingen -> Inloggen met Face ID -> En bevestig de wijziging met uw pincode.

      U kunt vanaf nu inloggen met uw Face ID.

    • iOS

      U stelt u eerst uw vingerafdruk in op uw iPhone of iPad. Ga naar Instellingen ->Touch ID en toegangscode -> Voeg een vingerafdruk toe.

      1. Log nu in bij de Mijn BENU App.
      2. Stel hierna Inloggen met Vingerafdruk in op de Mijn BENU App. Ga naar Meer (icoon rechtsboven) -> Mijn instellingen -> Inloggen met vingerafdruk -> Bevestig met uw pincode.

      U kunt nu inloggen met uw vingerafdruk.

      Android

      U stelt eerst uw vingerafdruk in op uw Android toestel. Kies Instellingen -> Zoek in de instellingen op 'Vingerafdrukken' -> Vingerafdrukken.

      1. Log nu in bij de Mijn BENU App.
      2. Stel hierna Inloggen met Vingerafdruk in op de Mijn BENU App. Ga naar Meer (icoon rechtsboven) -> Mijn instellingen -> Inloggen met vingerafdruk -> Bevestig met uw pincode.

      U kunt nu inloggen met uw vingerafdruk.

    • Op toestellen (telefoon of tablet) met Face ID kunt u inloggen met gezichtsherkenning. Als uw toestel deze functie heeft moet u deze eerst instellen.

    • Inloggen met vingerafdruk (ookwel: Fingerprint of Touch ID) is een functie op telefoons en tablets waarmee u kunt inloggen. Hiervoor heeft u een telefoon of tablet met vingerafdrukscanner nodig. U legt dan uw vinger op de scanner en wanneer uw apparaat uw afdruk herkent, krijgt u toegang tot uw telefoon of tablet.

  • Privacy en beveiliging
    • Op één toestel kunt u meerdere vingerafdrukken registreren. Deze vingerafdrukken kunt u bijvoorbeeld ook toevoegen voor uw gezinsleden. Het toestel ziet al deze afdrukken als vingerafdrukken van dezelfde persoon (de gebruiker). Hierdoor zou iedereen die op uw apparaat een geregistreerde vingerafdruk heeft, kunnen inloggen op de Mijn BENU App op uw toestel.

      Gebruik inloggen met vingerafdruk veilig, stel de vingerafdruk alleen in voor personen die u ook toegang wilt geven tot uw apparaat. Wij raden u aan om dit alleen voor uzelf te doen als u inloggen met vingerafdruk gebruikt voor de Mijn BENU App.

    • Op de website van Digi-D kunt u een DigiD-account aanvragen. Ga hiervoor naar digid.nl

    • Met uw DigiD kunt u op een veilige manier bewijzen wie u bent, zonder dat wij u hoeven te vragen om een identiteitsbewijs. Ga naar digid.nl voor meer informatie.

    • BENU heeft geen toegang tot uw vingerafdruk. Uw vingerafdruk wordt alleen opgeslagen op uw Android telefoon, niet in de app. Heeft u een telefoon met iOS? Volgens Apple worden er geen beelden van uw vingerafdruk bewaard in uw telefoon.

Staat het antwoord er niet bij?

Mail uw vraag dan via het contactformulier. U krijgt binnen 2 werkdagen een reactie.

Klachten en suggesties

Heeft u een klacht of suggestie die u niet bij uw eigen BENU Apotheek kwijt kunt? Bekijk de mogelijkheden.