BENU Apotheek behoort tot de snelst stijgende retailmerken

15 april 2019

Op de lijst van sterkst stijgende retailers staat BENU Apotheek op plaats twee. Door versterking van het merk kan de keten zorgen dat de consument bewust voor BENU gaat kiezen in plaats van de dichtstbijzijnde apotheek. Bart Tolhuisen, algemeen directeur: "Belangrijk en goed dat we als zorgverlener in de retailmarkt steeds meer worden opgemerkt. We zijn op weg om de nummer 1 zorgpartner te worden waar mensen bewust voor kiezen."

Het zijn vooral jonge bedrijven die sinds 2015 als retailmerk hoog scoren. In de lijst met 100 sterkste retailmerken van Nederland stijgen Coolblue (opgericht in 1999), BENU Apotheek (introductie naam in 2012) en Rituals (sinds 2000) het snelst. Dat blijkt uit de vijfde editie van het jaarlijks terugkerende Retail Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy onder 1.500 consumenten.

De retailsector heeft te maken met grote veranderingen, maar de argumenten waarop de Nederlandse consument kiest voor een retailer veranderen door de jaren heen nauwelijks. De ingrediënten voor succes zijn steevast (in volgorde van belangrijkheid) een goede prijs/kwaliteitverhouding, een sympathieke uitstraling, aantrekkelijke aanbiedingen, vriendelijk personeel en een goede bereikbaarheid.

Lees hier het volledige artikel en de overige onderzoeksresultaten.